Cyklotrasa 2201 Trstín – Jahodník – Plavecký Peter

Trasovanie: Trstín – Smolenice – Jahodník – Malokarpatská cyklomagistrála (Plavecký Peter)

Dĺžka Farebné označenieNáročnosťZjazdnosťGPX na stiahnutie
14,5 kmcestné bicykle
(Trstín – Jahodník)

horské bicykle
(Jahodník – sedlo pod Veterlínom – križovatka Malokarpatská cyklomagistrála)
Parametre trasy

Popis

Vedie podhorím Malých Karpát v úseku Trstín – Smolenice po ceste II. triedy. Ďalej pokračuje miestnou komunikáciou do rekreačného strediska Jahodník. Od záchytného parkoviska sa pokračuje po novej lesnej asfaltovej ceste až do Sedla pod Veterlínom. Ďalej je to s kvalitou povrchu už horšie. Vedie po staršej lesnej ceste s penetrovaným povrchom až po križovatku medzi Plaveckým Petrom a Plaveckým Mikulášom, kde cyklotrasa končí a napája sa na Malokarpatskú cyklomagistrálu č. 003.

Cykloturistická trasa začína v obci Trstín, kde sa odpája od Malokarpatskej cyklomagistrály č. 003, mierne stúpa do obce Smolenice popod dominantou okolia – Smolenickým zámkom. Obec je známa i ako rodisko Štefana Baniča, objaviteľa padáka. Na konci obce sa stáča cykloturistická trasa doprava, pričom začína prudko stúpať do rekreačného strediska Jahodník. Tu je posledná možnosť občerstvenia pred prechodom hrebeňa Malých Karpát. Neďaleko strediska sa nachádza jedna z dvanástich sprístupnených jaskýň Slovenska – Jaskyňa Driny. Cykloturistická trasa ďalej prechádza rekreačným strediskom a pred rekreačným zariadením Záruby, pomenovanom podľa najvyššieho vrchu Malých Karpát sa stáča doľava. Nový asfaltový povrch obnovenej lesnej cesty až po Sedlo pod Veterlínom nám dáva možnosť vychutnať si stúpanie i na cestnom bicykli v časovke do vrchu so štvorkilometrovým stúpaním, ktoré končí v spomínanom sedle. V sedle cykloturistická trasa odbočuje doľava a chvíľu vedie súbežne so Štefánikovou cyklomagistrálou č.47  vedúcou po hrebeni Malých Karpát od Bratislavy po Košariská na Myjavských kopaniciach. Čaká nás 4 kilometrový zjazd. Medzi obcami Plavecký Peter a Plavecký Mikuláš sa opäť stretáva s Malokarpatskou cyklomagistrálou č. 003.