Cyklotrasa 2203 Trnava – Dobrá Voda – Trnava

Trasovanie: Trnava – Dolná Krupá – Horná Krupá – Prekážka – Cerová – Suchánka – Dobrá Voda – Výtok – Nižná – Kátlovce – Paderovce – Jaslovské Bohunice – Malženice – Trnava

Dĺžka Farebné označenieNáročnosťZjazdnosťGPX na stiahnutie
73 kmcestné bicykle
(Trnava – Horná Krupá a Výtok – Chtelnica – Nižná- Kátlovce – Jaslovské Bohunice – Malženice – Trnava)

horské bicykle
(Prekážka – Cerová – Suchánka – Dobrá Voda – Výtok)
Parametre trasy

Cykloturistická trasa začína na okraji Trnavy, časti Kopánka, kde sa spája s modrou cykloturistickou trasou č. 2204. Po dlhom rovnom úseku severným smerom nasleduje stúpanie pred obcou Dolná Krupá, do ktorej sa vchádza z kopca. Cykloturistická trasa prechádza obcou, ktorá je známa klasicistickým kaštieľom s rozsiahlym anglickým parkom a v poslednom čase i výrobou svetoznámej medoviny Apimed. Súčasné jeho využitie je Domov slovenských hudobných skladateľov a pamätná izba Ludwiga van Beethovena, ktorý tu istý čas pôsobil. Za obcou cykloturistická trasa mierne stúpa. Na konci stúpania sa odkrývajú výhľady na obec Horná Krupá, Naháč, za ktorými sa vypína hrebeň Malých Karpát. Do obce Horná Krupá cykloturistická trasa opäť vedie z kopca. Mierne stúpa obcou, za ktorou prichádza na hlavnú cestu, kde sa stretá s červenou cykloturistickou trasou č. 003 (Malokarpatská cyklomagistrála). Tu sa stáča vpravo vedie súbežne s magistrálou a po dvesto metroch ju opúšťa vľavo. Vedie po asfaltovej lesnej ceste, ktorá po chvíli vchádza do lesa. Mierne stúpa a asi po päťsto metroch vľavo míňa prameň, za ktorým je cesta prehradená závorou. Stále vedie po asfaltovej lesnej ceste, ktorá naberá na prudkosti. Míňa po pravej strane rybník s prameňom a možnosťou občerstvenia i oddychu. Tu je začiatok zelenej cykloturistickej trasy č. 5215 k zrúcanine Kláštora sv. Kataríny. Na konci stúpania míňa novodobé sídlo, ktoré obchádza vľavo po štrkovej ceste. Na konci sídla sa opäť napája na asfaltovú lesnú cestu. Pozor na závory prehradzujúce cestu asi 300 metrov pred i za novodobým hradom. Nasleduje prudký zjazd po neudržiavanej lesnej asfaltovej ceste. Prechádzame ponad potok, za ktorým sa cykloturistická trasa stáča vľavo. Opäť míňame prameň i s odpočívadlom, po ľavej strane. Na križovatke lesných asfaltových ciest sa cykloturistická trasa stáča vpravo. Súbežne vedie so Štefánikovou cyklomagistrálou č. 047 po novej lesnej asfaltke až po horáreň Suchánka. Nasleduje zjazd po lesnej ceste s horším povrchom, ktorý prechádza v rovinný úsek. Po ľavej strane sa nám medzi stromami začína odkrývať výhľad na obec Dobrá Voda pod zrúcaninou rovnomenného hradu. Pri plničke minerálnej vody sa cykloturistická trasa napája na hlavnú cestu, po ktorej vedie žltá cykloturistická trasa č. 8211. Ďalej pokračujú súbežne spolu do obce Dobrá Voda. Na jej začiatku žltá pokračuje ďalej po hlavnej ceste a modrá cykloturistická trasa sa stáča vpravo. Na konci obce stúpa. Vedie po poľnej ceste, krížom cez polia na úpätí Malých Karpát. Stúpa popri kríži. Nasleduje viacnásobné stúpanie a klesanie. Vchádza do lesíka. Po pravej strane míňa rekreačné zariadenie. Nasleduje zjazd, ktorý sa končí pri chatovej osade. Tu sa stáča vpravo na asfaltovú cestu. Prechádza popri rybníku vľavo, na konci ktorého naberá južný smer. Na rozdvojke lesných asfaltových ciest pokračuje ľavou vetvou ponad vodnú nádrž. Nasleduje zjazd do obce Chtelnica. Po prejdení obcou na námestí sa križuje s červenou cykloturistickou trasou č. 003 (Malokarpatská cyklomagistrála). Prechádza námestím s autobusovou zastávkou. Nasleduje obec Nižná, v ktorej sa stáča vpravo. Nasleduje stúpanie popri poľnohospodárskom družstve a za ním klesanie a opätovné stúpanie. Po ľavej strane vidíme chladiace veže atómovej elektrárne a vpravo hrebeň Malých Karpát. Na konci stúpania nasleduje zjazd do obce Kátlovce, kde sa napája žltá cykloturistická trasa č. 8211 na Dobrú Vodu. Pred vjazdom do obce Kátlovce pri rybníku po ľavej strane míňame mlynské koleso. Cyklotrasa prechádza okrajom obce, stáča sa vľavo a pri posledných domoch pri kaplnke opäť zatáča vľavo pri prameni s možnosťou občerstvenia. Prichádza do obce Paderovce a Jaslovské Bohunice. V obci križuje hlavnú cestu a stále vedie južným smerom. V obci Malženice sa stáča vpravo. Nasleduje stúpanie. Cesta kopíruje v mierne zvlnenom teréne vedenie teplovodu, ktoré nás dovedie až do Trnavy, kde prichádzame do východiska cykloturistickej trasy.