Cyklotrasa 8211 Kátlovce – Dobrá Voda – Brezová p. Bradlom

Dĺžka Farebné označenieNáročnosťZjazdnosťGPX na stiahnutie
21,5 km
cestné bicykle
((Kátlovce – Dechtice – Dobrá Voda)

horské bicykle
(Dobrá Voda – Brezová pod Bradlom)

Parametre trasy

Popis

Cykloturistická trasa vedie naprieč pohorím Malé Karpaty. V úseku Kátlovce – Dechtice – Dobrá Voda po ceste III. a II. triedy zjazdnej na cestných bicykloch. V úseku Dobrá Voda – Brezová pod Bradlom po lesnej asfaltovej ceste zjazdnej na horských bicykloch. Cykloturistická trasa sa odpája na začiatku obce Kátlovce z modrej cykloturistickej trasy č. 2203. Prechádza obcou bližšie k pohoriu Malé Karpaty. V obci Dechtice križuje Malokarpatskú cyklomagistrálu č. 003. V strede obce míňame námestíčko s výdatným prameňom s možnosťou občerstvenia a na križovatke sa stáča doľava. V nasledujúcom úseku niekoľko sto metrov ide súbežne s červenou Malokarpatskou cyklomagistrálou č. 003. Na konci obce sa cykloturistické trasy rozdeľujú. Naša žltá cykloturistická trasa opúšťa hlavnú cestu a odbočuje doprava. Cykloturistická trasa pomaly stúpa medzi poliami. Po prekonaní serpentíny nasleduje zjazd popri kameňolome. Zvlneným terénom miestami lesom prichádza pred obec Dobrá Voda, kde sa napája modrá cykloturistická trasa č. 2203. Cykloturistické trasy vedú súbežne až do obce Dobrá Voda s malebným okolím pod zrúcaninou hradu rovnomenného názvu. V obci sa cykloturistické trasy opäť rozdeľujú. Na námestí pred kostolom sa stáča vpravo a asi po dvesto metroch pomedzi domy zatáča vľavo. Kvalita povrchu klesá. Na konci obce pri posledných domoch si treba dať pozor na závoru. Vľavo nad nami sa vypína zrúcanina hradu Dobrá Voda. Pokračujeme ďalej lesom rovnomerným stúpaním do kopca stále po lesnej asfaltovej ceste. Asi po prekonaní šiestich kilometrov z Dobrej Vody prichádzame na lúku, kde sa asfaltová cesta rozdvojuje a križujeme Štefánikovu cyklomagistrálu č. 047. Cykloturistická trasa sa stáča vľavo. Máme pred sebou posledné metre stúpania. Po jeho zdolaní sa napájame na pešiu turistickú trasu červenej farby – Štefánikovu magistrálu. Na tomto úseku treba dávať pozor na peších turistov, aby sme sa vyhli kolíziám. Súbežne s turistickou trasou klesáme prudko dole do Brezovej pod Bradlom. Pred prvými chatami treba dať pozor na závoru. Po jej zdolaní prichádzame na križovatku kde cykloturistická trasa končí a napája sa na modrú č. 2302 a žltú cykloturistickú trasu č. 8309. Ak máme v Brezovej pod Bradlom dostatok síl. Môžeme si dať horskú prémiu k Mohyle Milana Rastislava Štefánika s krásnym výhľadom na pohorie Malé Karpaty a Myjavské kopanice.

Výškový profil trasy

1 thought on “Cyklotrasa 8211 Kátlovce – Dobrá Voda – Brezová p. Bradlom”

• Dobry den, maximalne ocenujem snahu o propagaciu akejkolvek cyklotrasy. Bohuzial na Vasich strankach mi chyba to podstatne a to je mapa, pripadne .gpx subor.
    V terene, ktory clovek nepozna je jedina istota gps navigacia.
    Velmi dobre to robia na stranka http://www.vkt-bike.sk